Friday, February 29, 2008

SAAT MENCINTAIMU


Ini adalah novel kedua saya. Terbitan NHF Media. Ia mengandungi kisah cinta, semangat untuk menang dan perubahan diri serta penuh dengan emosi.
Sinopsis:
Ia mengisahkan mengenai Azwan, seorang lelaki yang agak nakal. Walaupun bijak dalam pelajaran namun dia lebih gemar melepak bersama-sama rakan sekampung. Suatu hari akibat perselisihan faham dengan rakan-rakannya, dia telah disabotaj. Dia telah ditangkap polis dan dituduh di mahkamah kerana mencuri besi di sebuah kilang.
Oleh kerana dia memang tidak bersalah, Azwan nekad untuk mempertahankan dirinya sendiri di mahkamah. Azwan belajar mengenai perundangan dan duduk di mahkamah untuk belajar bagaimana caranya untuk membela kes di mahkamah. Tidak disangka, peristiwa ini telah menemukannya dengan Shazliana yang bekerja di mahkamah tersebut.
Lama kelamaan perasaan sayang timbul di hati Azwan tetapi Shazliana menolak memandangkan dia akan bertunang dengan Hasbullah, teman sekampungnya atas permintaan keluarga.
Azwan kecewa dan setelah dia menang di dalam kesnya, Azwan nekad membawa diri ke India dan belajar undang-undang.
Empat tahun berlalu, Azwan telah berjaya menjadi seorang peguam dan takdir menemukan mereka semula di Kuala Lumpur. Rupanya berbagai peristiwa telah berlaku sepanjang tempoh empat tahun itu. Azwan yang baru berkenalan dengan Laila, tidak tahu bahawa Laila adalah adik Shazliana. Laila menaruh hati pada Azwan sedangkan Azwan masih lagi menyayangi Shazliana. Bagaimana kesudahan hubungan Azwan dan Shazliana?

No comments: